PROJECT NAME
UOMO
  • WEB

We managed the renewal of the media site for UOMO,
a lifestyle and fashion magazine for adult men published by SHUEISHA Inc.
To create a website that embodies the essence of UOMO,
we improved overall usability and proposed a more refined visual aesthetic.

In order to effectively convey the merits of UOMO's articles
and features, we explored information architecture designed to enhance readability and improve site navigation.
We paid particular attention to details such as thumbnails and font sizes to ensure the readability of articles on smartphones.

Furthermore, we established the concept colors of "UOMO Blue" and "UOMO Beige"
to emphasize the essence of UOMO.
While the site as a whole remains simple,
we successfully created a content-first media site that highlights the strengths of the articles.

CLIENT
株式会社集英社
NIDE CREDIT
REINA YAMAGISHI : Produce
SAWAKO AZUMA: Direction
CHIAKI YOSHIMIZU: Project Management
TATSUHIKO SAITO : Art Direction
MIZUHO SEMA : Design
KEI SHIBUSAWA : Technical Direction
KOHEI FUKUZUMI : Technical Direction, Frontend Development
VIEW WEBSITE

details of Design / Art Direction

Mizuho Sema : DESIGNER

リニューアルに伴い新しいUOMOサイトの世界観を確立するべく、UOMO BlueとUOMO Beigeというコンセプトカラーを新たに設定しました。また、シンプルかつ落ち着いたデザインに加えて、記事の読みやすさやサイト導線など情報設計の面でも検討を重ね、ファッションだけにとどまらず美容や食、漫画など、おしゃれな大人男子のための充実したコンテンツを余すことなく楽しんでもらえるサイトになるよう構想しました。

details of Front-end / Technical Direction

Kohei Fukuzumi : TECHNICAL DIRECTOR

シンプルながらも洗練されたデザインで、ファッションを中心としたメディアサイトの魅力を引き立てられるよう意識して実装しました。写真をしっかり見せつつ、記事の読みやすさをしっかり考慮したレイアウト設計を行いました。全体を俯瞰してコンポーネントを設計し、デザインや機能において破綻のない構造を実現しました。