- PROJECT NAME
- Rin Crossing @ home 2014
Rin Crossing @ home 2014
イギリス・ロンドンで開催された物販イベント『home 2014』にて、
Rin crossingパンフレットをデザインさせていただきました。
ブランドコンセプトである「日本の伝統・美しさ・人々の繋がり」をどう表現するのが印象的か。
それらを海外の人々へどう伝えるのが効果的かを考え、
人と人を結び付けるという意味のある水引をモチーフにインパクトのあるビジュアルを制作。
和を感じさせる伝統的形状や、シンプルだけど気品のある色使いは、日本ならではの美しさを表しています。
Rin Crossing @ home 2014
Designed the Rin crossing pamphlet at a product event called "home 2014" held in London, England.
How to express the brand concept of "Traditions, Beauty, and Human Connections in Japan" in a way that leaves an impression.
After thinking about how to effectively convey those concepts to people overseas, we produced an impactful visual using a motif based on "Mizuhiki (decorative Japanese cord made from twisted paper)" which holds a meaning of connecting people.
The traditional shapes that evokes a feeling of the Japanese "Wa" and the simple but elegant colors express the unique beauty of Japan.
- CLIENT
- LIVES Inc.
- NIDE CREDIT
- OSAMU IIJIMA : Art Direction
HAYATO TANAKA : Design, Direction