- PROJECT NAME
- 漫画奨学金
- WEB
さあ、学ぼう、漫画で。 honto - 漫画奨学金プレゼントキャンペーン
電子書籍配信サイト「honto」の入会キャンペーン施策として、
キャンペーンLPおよび店頭掲載用のポスターグラフィックを制作。
例年ユニークな入会施策を打ち出している同サービスの2018年最初のキャンペーンとして人気の高い「漫画」カテゴリに着目し、「漫画は、教科書だ。」をキャッチフレーズに掲げ、国立大学4年間の授業料相当のポイントをプレゼントする「漫画」と「学び」を掛け合わせた施策を提案。
キャンペーンビジュアルにはLINEスタンプで注目を浴びる作家「森もり子」氏を起用し、Twitterでユーザー自ら「漫画から教わった・思い出すこと」を発信することで当選確率が上がる施策を設けるなど、話題の活性化に成功した。
So, let's learn, with manga. Manga Scholarship Present Campaign
We created the campaign LP and poster graphics for in-store promotion as measures for a sign-up campaign by e-book distribution site 'honto'.
As the first campaign in 2018 for the service, which launches unique sign-up measures every year, we focused on the popular 'manga' category and proposed a plan that would combine 'manga' and 'learning' by using "Manga are Textbooks" as the catchphrase and offering a prize of points equivalent to 4 years of national university tuition fees.
For the campaign visuals, we appointed the artist Mori Moriko, who is in the spotlight as a LINE stamp artist. And by establishing measures to get users to post their own "things I learned from or remember about manga" on Twitter in order to increase their chances of winning, we succeeded in building a buzz around the topic.
- CLIENT
- 2Dfacto, Inc.
- RELEASE
- Nov. 30, 2017
- NIDE CREDIT
- REKI ITO : Produce, Project Management
RYOSUKE EBISAWA : Art Direction
YOSUKE YUASA : Art Direction / Design
SAEKO FUJIWARA : Design
KEI SHIBUSAWA : Technical Direction
YUYA AZAMI : Frontend Development