- PROJECT NAME
- Vision Forest
- WEB
Visioning x Logic Vision Forest
戦略コンサルティングファーム「SIGMAXYZ」が提供する、
新しい人財・組織変革プログラム「Vision Forest」のウェブサイトリニューアル。
「Vision Forest」は従来型のコンサルティングプランとは全く違う新しい形であるとしながらも、
それをウェブサイトでどのように表現すべきか、
クライアント自身にも未だ答えがないという状態で制作依頼をいただきました。
そこで、「Vision Forest」のセミナーを自ら体験したり、プログラムの価値や体験についてヒアリングしたりしながら、
サービスを分析・言語化するところからプロジェクトをスタートしました。
様々な角度からサービスを分析する中で抽出されたいくつかのキーワードをもとに、
コアとなるキーコピーを提案。「Visioning x Logic」というキーコピーを軸として、
ウェブサイト全体のメッセージを構築・ライティングしていきました。
時間をかけた丁寧なヒアリングとディスカッションにより、
クライアントが本当に伝えたかった想いをサイト上で表現することに成功し、
クライアント自身にも新たな発見・言語化による納得感が生まれ、高い評価を得ることができました。
更に制作したコピーやアイコン・図式などは、ウェブサイトというクリエイティブ制作領域を超えて、
営業資料などにも活用をいただいています。
Visioning x Logic Vision Forest
Presenting a website renewal of the new human resources/organizational innovation program "Vision Forest" - provided by the strategic consulting firm "SIGMAXYZ."
"Vision Forest" is a completely new format, and altogether different from standard consulting plans.
We were commissioned to create this website,
before even the client had an answer as to how to express it in a web format.
And so, we participated in the "Vision Forest" seminars to see it for ourselves,
conducted hearings on the values and experiences of the program,
analyzed their services and verbalized their content. And from there, the project began its start.
As we analyzed the service from a variety of perspectives,
we extracted keywords that would form the basis of the key copy which we proposed.
With the key copy words "Visioning x Logic" forming the axis of the concept,
we began constructing and writing the overall messaging of this website.
By spending time conducting thorough and careful hearings and discussions,
we succeeded in delivering a website that expressed all of the things
that our client truly wanted to communicate, and even gave rise to new discoveries
and a sense of satisfaction through verbalization from the client, for which we received high praise.
The copywriting, icons, and schematics we subsequently produced far exceeded
the normal standards of website creativity, and were utilized by the client as sales tools and materials.
- CLIENT
- Vision Forest
- NIDE CREDIT
- REINA YAMAGISHI : Produce, Direction
RYOSUKE EBISAWA : Art Direction, Design