- PROJECT NAME
- Western Son
- BRANDING
- WEB
Western Son
テキサスで人気のプレミアムクラフトウォッカブランド
「Western Son(ウエスタンサン)」 の日本上陸に伴い、ブランディングディレクションを担当いたしました。
このプロジェクトは、アライアンスパートナーである
PXC株式会社のブランドトータルサービス支援事業の一環としてスタートしました。
ブランドアイデンティティの抽出からブランドイメージビジュアル、ラベルを含めたクリエイティブ全般を担当。
コロナ禍で”外飲み”を盛り上げる起爆剤となるよう、ミレニアル世代の女性をターゲットとした
「#すきぴとすぴりっつ」キャンペーン展開においても、キャンペーンタイトルをはじめ、
什器や販促物のビジュアルデザイン・コピーの制作を手がけました。
nideでは、PR施策の企画立案からクリエイティブ制作まで、一貫して担当することが可能です。
ブランドの新規構築や立て直しなど、まず何をしたら良いかわからない、
という場合もまずはご相談ください。
Western Son
We are proud to be involved in the branding direction of the popular premium craft vodka
"Western Son" from Texas when it first arrived in Japan.
This project started as part of a total branding support business of our alliance partner, PXC Inc. Our job was to extract brand identity and manage an entire creative aspect of the project, such as image visuals, including labels.
When we launched "#すきぴとすぴりっつ"—a campaign targeting millennial generation women to spark social drinking outside of the home amid Covid—We came up with the campaign title and created visual design copies for furniture and promotional items as well.
We at nide provide consistent branding services, from planning proposals for PR schemes to creative productions.
If you need to build a new brand, renew your brand, or do not know where to begin even,
we are here to help. Contact us today.
- CLIENT
- NIDE CREDIT
- OSAMU IIJIMA : Creative Direction
CHIAKI YOSHIMIZU : Direction, Project Management
SHINNOSUKE KURITA : Frontend Engineer
ATSUKI TAKAHASHI : Frontend Engineer