- PROJECT NAME
- SOD BASARA FUSION Series
- BRANDING
- WEB
SOD BASARA FUSION Series
SOD BASARA の新商品「THE FUSION」のクリエイティブ全般を担当いたしました。
開発段階からディスカッションを重ね、商品名の考案、デザイン制作やビジュアル撮影など、
クライアントと二人三脚で進んできた共創プロジェクトとなりました。
従来の製品にはない新しい使い方がコンセプトの製品であったため、
テキストで説明するのではなく、直感的にコンセプトが伝わるビジュアルを制作。
メインビジュアルにSOD所属のモデルを起用することで
説明ばかりになりがちな他社製品のビジュアルと一線を画したSOD BASARAのビジュアルは
クライアントにもご好評をいただきました。
パッケージデザインでは、店頭で他のSOD BASARA製品と並べて陳列された際に
SOD BASARAコーナーを演出できるようブランドとして統一感のあるパッケージにしております。
nide inc.では、Webサイトやパッケージといったグラフィックデザインだけでなく、
ビジュアルコンセプトのご提案や撮影ディレクションも行っております。
SOD BASARA FUSION Series
We were in charge of the creative aspects of SOD BASARA's new product "THE FUSION."
This was a co-creation project that involved discussions from the development stage, devising the product name,
design production, and visual photography, all of which were carried out in close collaboration with the client.
Because the concept was that the product had new uses not found in existing products,
I did not explain it using text, but rather created visuals that conveyed the concept directly.
By using SOD's model as the main visual, SOD BASARA's visual distinguished itself from other company's visuals,
which tend to be nothing but explanation, and this received positive feedback from the client.
For the package design, I am working on a package that will maintain a strong sense of brand unity to
create the feeling of an orchestrated SOD BASARA corner
when the product is displayed alongside other SOD BASARA products in stores.
nide inc. provides not only graphic design services such as websites and packaging
but also visual concept proposals and photography direction.
- CLIENT
- SODクリエイト株式会社
- NIDE CREDIT
- IPPEI KURIYA : Produce, Direction
YOUSUKE YUASA : Art Direction, Design
TOSHIKI KOYANAGI : Design
ATSUKI TAKAHASHI : Frontend Development