- PROJECT NAME
- WingArc1st – Product Site Renewal
- BRANDING
- ILLUST
- MOVIE
- WEB
WingArc1st - Product Site Renewal
帳票とデータ活用・BIを基点に、情報活用と業務効率を活性化させるソフトウェアを提供する
ウイングアーク1st様の、デザインガイドラインの策定と全製品サイト・
サービスカタログ、サービス紹介ムービーなどのデザインリニューアルを行いました。
リニューアル前の各製品サイトは、担当部署ごとにそれぞれの考え方で制作されていたいため、
製品ごとにデザイントーンやUI設計がバラバラになってしまっており、同じ企業が提供するサービス群として、
長い運用の中で様々な点で統一感が欠如してしまっている状態となってしまっていました。
そこでウイングアーク1st製品として、一貫したトーン&マナーを確立するために、
まずは曖昧な運用となってしまっていた、製品ロゴの仕様やカラー、
使用フォントをなどを再整理し、定義しなおしたデザインガイドライン作成。
同社として様々な媒体に使用するイラストレーションのトーンなども、人間味・表情が
伝わりやすいトーンを新たに定義し、ユーザーに打ち出すイメージをルール化いたしました。
その後、作成したガイドラインの思想をもとに、各製品サイトのデザインやUI、ページ構造の見直しを
クライアントと二人三脚で進めていき、製品ごとに順次リニューアルを実施。
1年がかりでの全製品サイトのリニューアルを実現しました。
ガイドラインに基づき制作したイラストやアイコン・図版などは、
Webサイトだけでなく、印刷物や広告バナー、営業資料などにも広くご活用いただいており、
デザインガイドラインと合わせてインナーブランディングの役割も担っております。
さらに、整備したガイドラインをアウターブランディングにも拡張し、同社が主催するオンラインカンファレンス「updataNOW21」のメインビジュアルやWEB、グッズなどもトータルで制作しました。
nide inc.ではWebサイトの制作といったアウターブランディングだけでなく、
ガイドライン整備やデザインディレクションを通した、インナーブランディングも得意としています。
WingArc1st - Product Site Renewal
We established design guidelines and redesigned all product websites, service catalogs,
and service introduction movies for WingArc 1st, a provider of software that enhances information utilization
and business efficiency based on business forms, data utilization, and BI.
Before the renewal, each product website was created by the department in charge based on their own ideas.
As a result, the design tone and UI design for each product differed from each other,
lacking a sense of unity in many respects over a long period of operation
as a group of services provided by a single company.
In order to establish a consistent tone and manner for WingArc 1st products,
we first reorganized the product logo specifications, colors, fonts, etc.,
which had become ambiguous, and then created redefined design guidelines.
The tone of the illustrations used by the company in various media was also redefined to convey humanity, expressions, and rules were established for the images to be presented to the users.
We then worked closely with the client to review the design, UI, and page structure of each product website based on the ideas in the guidelines we had created, and implemented a series of website renewals for each product.
The renewal of all product websites was accomplished over the course of a year.
The illustrations, icons, and graphics created based on the guidelines are widely used not only on the website,
but also in printed materials, advertising banners, and sales materials.
Together with the design guidelines, they also play a role in internal branding.
Furthermore, we extended the guidelines to external branding and produced the main visuals, website,
and merchandise for "updataNOW21," an online conference hosted by the company.
nide inc. specializes not only in external branding such as website production
but also in internal branding through guideline development and design direction.
- CLIENT
- ウイングアーク1st株式会社
- NIDE CREDIT
- IPPEI KURIYA : Produce, Direction, Project Management
CHIAKI YOSHIMIZU : Project Management
OSAMU IIJIMA : Art Direction, Design
RYOSUKE EBISAWA : Art Direction, Design
AYAKA SAKURAI : Design
TOSHIKI KOYANAGI : Design
KEI SHIBUSAWA : Frontend Development
KOHEI FUKUZUMI : Frontend Development
SHINNOSUKE KURITA : Frontend Development
ATSUKI TAKAHASHI : Frontend Development
TADASHI OKABE : Frontend Development