- PROJECT NAME
- Maxell Izumi – Hugvege
- BRANDING
- ILLUST
- MOVIE
- WEB
Hugvege
長年シェーバーやドライヤーなど家電製品を開発・販売してきた信州のモノづくりメーカー マクセルイズミの新しい挑戦。
サステナブルな家電製品 水耕栽培キット Hugvege(ハグベジ)をリリースするにあたり、
ブランディングからビジュアル撮影、
デザイン制作までクライアントと二人三脚で創り上げたプロジェクトとなりました。
マクセルイズミとして全く新しい家電ジャンルへの挑戦であったため、ターゲットの選定や各種クリエイティブの制作だけにとどまらず、他の自社製品やブランドとの関係性やHugvegeをリリースする意味、
今後の製品開発方針といったIZUMIブランドがこの先目指していくビジョンについてもディスカッションを重ね、新たな挑戦の第一歩目となったHugvegeは今までのIZUMI製品とは違う印象を感じさせるクリエイティブとなりました。
nide inc.では、Webサイトやグラフィックデザイン、撮影ディレクションなどのクリエイティブだけでなく、プロダクトブランディングを軸とした、企業ブランド支援のご提案も実施しています。
A new challenge for Maxell Izumi, a manufacturer in Shinshu that has been developing and selling home appliances such as shavers and hair dryers for many years.
This is a project created in collaboration with the client from branding to visual photography and design production for the release of Hugvege, a sustainable home appliance that is a hydroponic cultivation kit.
As this was a challenge to take on a completely new genre of home appliances as Maxell Izumi, we also held numerous discussions about not just target selection and various creative productions but also the vision that the IZUMI brand is working towards, such as its relationships with other in-house products and brands, the meaning of releasing Hugvege, and future product development policies. Hugvege, the first step in this new endeavor, is a creative product that gives a different impression from previous IZUMI products.
At nide Inc., we not only provide creative services such as website and graphic design and photography direction but also offer corporate brand support centered on product branding.
- CLIENT
- マクセルイズミ株式会社
- NIDE CREDIT
- OSAMU IIJIMA : Creative Direction
IPPEI KURIYA : Produce, Direction
KATSUSHI TERADO:Assistant Ditrection
YOUSUKE YUASA : Art Direction, Design
ERI FUKAZAWA : Design
KEI SHIBUSAWA : Frontend Development