- PROJECT NAME
- TAPでTAP – Tokyo Beer Rally | 東京ビアウィーク2015
- BEER
- BRANDING
- WEB
TAPでTAP - Tokyo Beer Rally | 東京ビアウィーク2015
沢山の人にビールの魅力を知ってもらいたい。
東京ならではのカルチャーとともにビールを楽しんでほしい。
ビールを通して新しいことをしたい。
そんな要望からプロジェクトがスタートしました。
私たちが提案したのは、スマートフォンによるデジタルスタンプラリー。
端末画面に反応する特殊な静電インクを使用したカードを、
画面上に重ねることでアニメーションとともにスタンプが押されるコンテンツを考案。
デザイン面ではビールのタップを模したベクターイラストや、
樽、ビアグラスなどのアイコンを取り入れ、
飲みに行きたい、参加したいと思わせるカジュアルなサイトを目指し制作しました。
店舗に訪れた来客者は「TAPでTAP」を通して自然にコミュニケーションをとることができ、ビールの魅力を伝えることに成功。
必要なものはスマートフォンだけなので、手軽さと新しさからユーザーの興味を引き出し、
多くの方々にイベントを楽しんでいただくことができました。
TAP de TAP - Tokyo Beer Rally | Tokyo Beer Week 2015
We want to share our fascination with beer with more people.
We want people to enjoy beer in a way only possible through the culture of Tokyo.
We want to do something new with beer.
It is these desires which led to the starting of this project.
Our proposal was for a digital stamp rally which could be performed using smartphones.
We devised a system using a card printed with special electrostatic ink which would react to the screen of the smartphone and display an animation of the stamp being applied when the card was placed over the screen.
The design for the project included a vector illustration of a beer tap, as well as icons of beer barrels and glasses, and we did our best to create these designs in such a way that users would want to go out and drink and participate in the event.
Customers who visited participating establishments were able to use "TAP in TAP" as a natural way to spark conversation and successfully communicate their fascination with beer.
The ability to participate in the rally with nothing more than a smartphone piqued the interests of users in its newness and simplicity, and we were able to provide an enjoyable experience for a large number of people through this event.
- CLIENT
- 東京ビアウィーク実行委員会
- NIDE CREDIT
- OSAMU IIJIMA : Creative Direction, Art Direction
REINA YAMAGISHI : Produce, Direction, Project Management
HAYATO TANAKA : Design