- PROJECT NAME
- MOCHIIE JOSHI WEB
- BRANDING
- ILLUST
- WEB
モチイエ女子web
「単身女性のマンション購入」に対する強いネガティブイメージを払拭し、女性の生き方の多様性を「住まい」の視点から応援するプロジェクトのプラットフォームとして「モチイエ女子web」をローンチしました。
プロジェクト全体のロゴや、オリジナルのパターンデザインやキャラクターを制作し、マンガ、写真、コラム、インタビューなどさまざまなコンテンツを通して多様なタッチポイントで住まいについて考える機会を創出しています。
MOCHIIE JOSHI WEB
We launched the "mochiiejoshi-web" platform to eradicate the deeply negative image that has prevailed over "single women purchasing condominium apartments," as a project to support the diverse needs and lifestyles of women from the perspective of their "home."
We produced the logo for the entire project, as well as original pattern designs and characters. Through the use of manga, photos, columns, and interviews, we produced a variety of content which would serve as diverse touch points to provide opportunities for users to think about where they would like to live.
- CLIENT
- 三井不動産レジデンシャル株式会社
- NIDE CREDIT
- KENTO FUKUDA : Produce, Direction
REKI ITO : Direction, Project Management
RYOSUKE EBISAWA : Art Direction, Design, Illustration
SAEKO FUJIWARA : Design
YUJI SHIRAMOTO : Frontend Development
SHUTARO MATSUHASHI : Frontend Development
RYO SATO : Frontend Development
YUYA AZAMI : Frontend Development