- PROJECT NAME
- susuMetro!
- WEB
©Fujiko-Pro, Shogakukan, TV-asahi, Shin-ei, and ADK
すすメトロ!
地下鉄はもっと未来へ行ける。
東京メトロ「すすメトロ!」のキャンペーンサイトをリニューアルしました。
安全や安心を叶えるために東京メトロが進める新しい施策や取り組みについて、
ドラえもんをキャンペーンキャラクターに起用して紹介しています。
ポップな世界観の中で広告では伝えきれない詳細な情報をPRするために、アニメーション演出や虫眼鏡アイコンをクリックすると展開するモーダルなど、ユーザーがサイト全体を見たくなるようなギミックを随所に入れています。
また、インバウンド層に向けて英語版サイトも同時展開しています。
susuMetro!
Our subway is heading toward the future.
This is a revamp of the Tokyo Metro's "susuMetro!" campaign website.
With the goal of promoting safety and peace of mind, this Tokyo Metro website introduces a fresh campaign, outlining new policies and initiatives, and starring Doraemon as its mascot.
In order to publicize the kind of detailed information that cannot be conveyed through advertisements while creating a pop feeling, we've made ample use of various strategies to make the user want to fully explore the site, such as animations and modal windows that open when the user clicks on a magnifying glass icon.
Additionally, in order to attract overseas users, we're also simultaneously developing an English version of the site.
- CLIENT
- Tokyo Metro Co., Ltd.
- NIDE CREDIT
- OSAMU IIJIMA : Art Direction
REKI ITO : Project Management
HAYATO TANAKA : Design
KEI SHIBUSAWA : Frontend Development