- PROJECT NAME
- リアル脱出ゲーム × キングダム「ある大戦場からの脱出」
- WEB
©原泰久・集英社/NHK・NEP・ぴえろ
リアル脱出ゲーム × キングダム 「ある大戦場からの脱出」
謎解きイベント「リアル脱出ゲーム」と、ヤングジャンプで連載中の「キングダム」のコラボレーション公演のスペシャルサイト。
それぞれのコンテンツが持つ客層へリーチするという課題をクリアにする為、デザインのトンマナや、各セクション毎のキレの良い表示演出などはキングダムの持つ世界観を踏襲しつつ、
大型公演と呼ばれる各地方で数百人が参加する大規模なイベントの為、スピーディーに最新の情報をサイト上で公開できるよう、イベントの情報サイトとしての機能面を重要視し、チケット購入への導線設置や公演情報の見せ方などを考慮しました。
また、公演の”戦況が変化する”という特色を落とし込んだ練習問題の企画を提案〜制作、実施も弊社にて担当しています。
"Real Escape Game" and "Kingdom" "An escape from a great battlefield"
A special site for a collaboration performance of the puzzle-solving event "Real Escape Game" and "Kingdom", which is currently serialized in Young Jump.
In order to clear the problem of reaching the customer groups of the different contents, the tone and manner of the design, the good display presentation for each section etc. will follow the world view of Kingdom. And for so-called large-format performances - large scale events where hundreds of people participate in each region - it focuses on the functional aspects of an event information site so that the latest information can be released on the site quickly, and has taken into consideration things such as the user flow toward purchasing tickets and the showcasing of performance information.
In addition, our company is in charge of the proposal, production, and implementation of a plan for exercises that break down the "war situation changes" feature of the performance.
- CLIENT
- SCRAP
- NIDE CREDIT
- YUYA SASAKI : Produce
RYOUSUKE EBISAWA : Art Direction, Design
KEI SHIBUSAWA : Frontend Development
YUYA AZAMI : Frontend Development