- PROJECT NAME
- Gold School — Website Renewal
- WEB
設計/デザイン上の課題解決から、運用/ビジネス面のフォローまで Gold School ウェブサイト リニューアル
関東圏を中心に展開するスポーツ教室「ゴールドスクール」のウェブサイト。
リニューアル前のサイトでは、サイトの“ゴール”といえる「体験入学」の申込導線や、
クライアント様での更新性に課題があり、主にその改善をご要望いただきました。
特に前者の課題については、ありがちな「申し込みが少ない」という問題ではなく、
コンテンツや導線、設問項目の不備・不足により、内容が不十分な問い合わせが多く、
日々の対応業務の負荷が高い——というお悩みでした。
そこで、ご要望通りコンテンツの整理と導線の再設計を行うだけでなく、
ヒアリングを重ねながら、「よくあるご質問」など問い合わせに替わる情報の追加や、
ユーザーのサイト内回遊の状況に合わせて設問への回答を予測する機能など、
クライアント様のオペレーションコストを低減する、数々の追加提案を行いました。
デザイン面では、「スポーツの楽しさを伝える」という企業コンセプトを意識して、
実際の受講風景写真を大きくレイアウトし、要所要所に挿し色要素を加えるなど、
プログラムのイメージ訴求をしつつ、“ワクワク”を感じさせるデザインに落とし込みました。
一方、大きな画像の使用は、ページに間延びした印象を与えかねませんが、
印象的な斜めに配置した背景色により、ユーザーの視線を下部方向へ誘導し、
自然とスクロールを促す——というデザインギミックで解決しています。
Web サイトとして単純な情報設計・デザインをご提案するだけでなく、
クライアント様のビジネス上の課題解決にも取り組んだ、
非常に「 nide Inc. らしい」お仕事をさせていただきました。
Gold School — Website Renewal
This is the website for Gold School, a school offering sports classes in its various studios located mainly in the Kanto area.
Prior to the revamping of the website, the client was experiencing problems updating the site and with the lead for customer trial visit applications, which could be considered the main objective of the website. We were chiefly requested to remedy these areas.
Particularly with regards to the latter issue, the problem was not that the client was receiving very few applications, which is common in such cases, but that the company was receiving a lot of inquiries from customers that were lacking in content. This was due to the site’s defects and inadequacies with regards to content, the lead, and questions. The work of dealing with this problem on a daily basis was becoming very burdensome. Such were the client's concerns.
We responded by reorganizing the site content and redesigning the leads/the lead, as per the client’s request. Not only that, but, while interviewing the client multiple times, we also made numerous additional proposals that would work to reduce the client’s operational costs. These included adding information, such as Frequently Asked Questions, that would work in place of inquiries, and creating a function that predicts answers to questions based on the user's movement around the site.
In terms of design, we kept in mind the company’s concept, which is to communicate how much fun sports can be, and applied various ideas that would excite users while making an image-based appeal about the studios' programs. We laid out large-sized photographs showing classes in action and added color elements, inserting them at critical points.
At the same time, using large images can give websites a loose, sloppy look, so we solved this problem with a design gimmick: a background color arranged impressively on a diagonal guides the user’s eyes toward the lower section of the page and naturally encourages downward scrolling.
We went beyond proposing simple information design for the website and also took on the task of solving the client’s business problems—a very nide Inc. style of job.
- CLIENT
- 株式会社ゴールドエッグス
- NIDE CREDIT
- OSAMU IIJIMA : Planning
YUYA SASAKI : Produce, Planning
KAIRI KAWASAKI : Direction, Planning, Project Management, Technical Direction, Frontend Development
TATSUHIKO SAITO : Art Direction, Design
KEIJI HASHIMOTO : Design