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- 残波ウィーク
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残波でザンパイしよう!
残波(泡盛)を飲むときってどんなときだろう。
「沖縄旅行に行ったら」「沖縄料理を食べに行ったら」など
沖縄感を感じるときに飲んだりしているかと思います。
そんな「残波(泡盛)= 沖縄」という強いイメージに縛られた現状を打破するために、
「どこで飲むか」を「いつ飲むか」に上書きし、残波(泡盛)を一般化することで、
もっと身近に感じてもらえるプロモーション施策を行いました。
メインコピー「残波でザンパイしよう!」と合わせて誰もが知る偉人たちの“ザンパイ“エピソードをご紹介、
偉人でも残念な失敗をしていた事実を知ってもらうことで、
「失敗してもザンパイしてリセット、明日から頑張ろう」と感じてもらえる広告展開を行いました。
2018年に比嘉酒造様が3月8日を"ザンパの日”と記念日登録したことをうけて、
3月4日~17日の期間を残波ウィークとさだめ、博多駅周辺で大規模なPRを実施。
博多市地下鉄のトレインジャックに始まり、JR博多シティにて残波のサンプリングボトルを配布、
さらに期間限定でKITTE博多内のGoodBeerSTANDにて特設屋台"ZANPAI STAND”を設置し、
オリジナルザンパカクテル&ペアリングフードを提供いたしました。
オリジナル開発したカクテル&フードレシピを掲載した無料冊子も配布し、
残波(泡盛)がより身近な存在になるきっかけを与えるプロモーションとなりました。
Zanpa de Zanpai !
Even if it's something you wouldn't usually drink, why not try Zanpa (awamori) when you travel to Okinawa,
or eat at an Okinawan restaurant?
In order to break down this status quo, where Zanpa (awamori) is only associated with Okinawa,
we carried out a promotion designed to universalize Zanpa (awamori),
making it more familiar to people and changing the question of "Where can I drink it?" to "When?"
By introducing episodic failures of famous and powerful people with the slogan,
"Zanpa de Zanpai Shiyo!*" our advertising campaign sought to have our audience feel that anyone,
even great people, can fail, and that by drinking Zanpa
they will be able to reset themselves post-failure and do their best tomorrow.
(*Let's Fail with Zanpa! Zanpai is a play on words with the Japanese word for "cheers," kanpai.)
As the Higa Brewery had registered March 8th as "Zanpa Day,"
we conducted large-scale promotional activities around Hakata Station between March 4th and 17th,
with what we called "Zanpa Week."
We "train-jacked" the Hakata City Subway, distributed sample bottles of Zanpa at JR Hakata City,
and set up a special limited-time-only "ZANPAI STAND" at GoodBeerSTAND inside KITTE Hakata
serving original Zanpa cocktails and accompanying foods to the public.
We also distributed free pamphlets showing originally-developed cocktails and food recipes,
resulting in a promotion that gave the public an opportunity to become more familiar with Zanpa (awamori).
- CLIENT
- 有限会社 比嘉酒造
- NIDE CREDIT
- OSAMU IIJIMA : Creative Direction
RYOSUKE EBISAWA : Art Direction, Design
YOSUKE YUASA : Art Direction, Design
IPPEI KURIYA : Direction
AYAKA SAKURAI : Design