- PROJECT NAME
- SUNCUT
- WEB
サンカット
日やけ止め「サンカット」のブランドサイト。 競合の多い製品ジャンルの中で差別化を図るため、シンプルで力強いコピーを前面に出してストレートに製品の機能訴求を行うとともに、ターゲットユーザーを意識した明瞭な動線設計とすることを心がけた。 また、インバウンド需要の高い化粧品であることから日本語のほか3カ国語でコンテンツを別途用意しています。 製品の認知拡大と購買促進のためにシーズンごとにコンテンツを追加・アップデートし、キャンペーンも実施するなど通年で運用を行っています。
SUNCUT
This is the website for sunscreen brand Suncut. With the aim of standing out in a fiercely competitive market, we have placed simple, bold copy front and center, in order to appeal to viewers straightforwardly with the product's functionality. Additionally, we decided to go for a clear, linear design that would resonate with target users. As overseas demand for cosmetics is high, we have also prepared contents in three languages, in addition to Japanese. Contents will be added and updated seasonally in order to increase brand awareness and encourage purchases. We also have various marketing campaigns planned, and will keep the website up-to-date year-round.
- CLIENT
- KOSE COSMEPORT Corp.
- NIDE CREDIT
- OSAMU IIJIMA : Art Direction
YUYA SASAKI : Direction, Project Management
SAEKO FUJIWARA : Design
KEI SHIBUSAWA : Frontend Development