- PROJECT NAME
- WhatYa
- BRANDING
WEB接客サービス "WhatYa" Brand Logo Design
株式会社空色が提供する、WEB接客サービス「WhatYa」(ワチャ)。
スタート時に自社で制作されたロゴマークがすでに認知されている状況でしたが、
プランの拡張など次のフェーズに進むタイミングにおいて、ブランドの思想をより伝えられるデザインに
刷新したいという想いから、ブランドロゴリニューアルのご相談をいただきました。
ヒアリングを重ねる中で、旧ブランドロゴは
「提供するサービスやビジョンがデザインで表現されていない」
「サービスプラン拡張に対応するガイドライン設計ができていない」
など様々な課題があることが浮かび上がりました。
その後の分析では、
「つながるコミュニケーション」「楽しいおしゃべり(ワチャワチャ)」「AIによるストーリーの創造」など
デザインのコンセプトの元となる様々なキーワードを抽出し、数多くのプロトタイプデザインを制作。
決定したブランドロゴでは、「AIが作り出す、連続性のある楽しいコミュニケーション」というブランドアイデアを核に、
サービスに込められた想いをデザインで表現することに成功しました。
nide Inc. では、ロゴのリニューアルにおいて、細かなヒアリングと分析から本質的な問題を思索し、
見た目の意匠の変更だけにとどまらない課題解決をデザインにて提供いたします。
クライアントからも高い評価を得ることができ、
ブランドロゴ制作のインタビュー記事を掲載いただきました。
"WhatYa" Brand Logo Design
Their customer support service, "WhatYa", makes use of an AI chat bot provided by SOLAIRO Inc.
The logo made originally by the company itself was already recognized when they started their service.
However, due to their desire to change the design to have their brand ideals better communicated to customers,
they consulted with us over its brand logo renewal during their service expansion phase.
Through several consultations, several issues relating to the previous brand logo emerged.
The old logo did not express the services and vision of the company through its design,
and it also lacked a clear guideline for expanding its service plans.
Through service analysis, we produced several keywords such as "communication to connect",
"fun talk (WhatYa WhatYa)", and "story making through AI" which are the basis of the design concept.
We created numerous prototype designs based on this.
The final brand logo has the brand idea of a fun and continuous communication created by AI at its core.
We succeeded in expressing the passion behind their service in the design.
The new logo was highly regarded by clients and it was mentioned in the interview article
on the making of the brand logo.
- CLIENT
- 株式会社空色
- NIDE CREDIT
- OSAMU IIJIMA : Produce, Art Direction
CHIAKI YOSHIMIZU : Project Management
RYOSUKE EBISAWA : Art Direction, Design